zondag 8 november 2009

Broodje hotdog

Ik zei al eerder dat ik geen culinair wonder ben. Ik kan dus ook gewoon lekker van slechte dingen genieten én ze hier op mijn blog posten. Heerlijk! Of we dit nu een recept moeten gaan noemen is misschien wel twijfelachtig, maar lekker is het wel! Zelf ben ik echt dol op de hotdogbroodjes van de HEMA. Ik ben er zelfs zo dol op dat ik wel eens een pak (die kun je in de winkel kopen in het koelvak) koop en die dan heerlijk oppeuzel. Wat ik niet direct opeet bewaar ik in m'n koelkast. Het broodje doe ik dan in folie of in een hersluitbaar zakje (toppits zipper, erg handig). Een broodje halve rookworst met hotdogsaus is trouwens het summummmmm.... Maar goed, hier dus geen recept van het HEMA-broodje maar een 'recept' van een broodje wat ik in Amerika heb gegeten en waar ik sindsdien helemaal verkocht aan ben.

Ingrediënten

- zacht broodje
- ketchup
- mosterd
- gehakte augurk
- zuurkool
- gebakken uitjes
- hotdogs

Het broodje
Het kan ook met pistolet maar bij mij schuift dan alles er uit (weet iemand toevallig hoe je het dan moet eten? geldt ook voor hamburgers met harde broodjes, in mijn optiek onmogelijk!) Ik vind trouwens de broodjes van de IKEA ook superlekker. Tja, soms hoeft het allemaal niet zo moeilijk.

De uitjes
Ik gebruik gebakken uitjes uit de indonesische keuken. Lekker om tussen die sappige worst een krakend uitje te horen. Als jij meer fan bent van gebakken uienringen of een vers gesnipperd uitje; be my guest!

De worst
Koop hotdogs in een blik of zoek in verschillende supermarkten naar dé hotdog. Dit is natuurlijk wel het belangrijkste onderdeel van je broodje dus belangrijk dat het lekker smaakt. Gebruik in dit geval geen unox worstjes. die vind ik normaliter erg lekker, maar toch wel gewoontjes. Je supermarkt heeft vast wel een of ander buitenlands merk hotdog worstjes, probeer die gewoon. Houd je niet zo van dit soort worstjes maar wel van die Duitse worstjes, tja, dan neem je die. Het wordt wel een compleet andere hotdog zo, maar ieder z'n ding zeg ik altijd maar.

Zuurkool
Gewoon zo uit het zakje een beetje zuurkool pakken (heb je gelijk een excuus om de schotel te maken) die plukjes doe je op je broodje.

Volgorde
Worstje, augurk, zuurkool, uitjes, mosterd, ketchup en hap, slik, weg!

1 opmerking: