maandag 9 november 2009

Geitenkaas met parmaham



Dit vind ik zo'n verschrikkelijk lekker hapje dat ik het elke dag wel kan eten. Ik heb het uit een tapasreceptenboek en sindsdien maak ik ze ook vaak zonder dat ik er andere tapa's bij maak (wat natuurlijk met iedere tapa kan). Ik koop m'n ingrediënten altijd bij de Appie (AH) maar als je een goede supermarkt hebt dan kun je er ook vast mee uit de voeten.




Ingrediënten

- parmaham
- blokje geitenkaas of (nog lekkerder) geitenkaas met honing (versafdeling AlbertHeijn)
- vers gemalen zwarte peper

Bereidingswijze
Nou die laat zich al raden haha!! Snijd de geitenkaas in blokjes en wikkel ze om met stukjes parmaham. Maal er de verse peper overheen en smullen maar!! Als ze geen honinggeitenkaas hebben dan is een klein scheutje honing op de geitenkaas ook erg smakelijk. Ook een klein beetje tijm er overheen strooien smaakt heerlijk.

Ben je niet zo'n hamfan? Het kan uiteraard ook met gerookte zalm of een ander vleeswaar naar je keuze.

Op de foto is het mooi geserveerd met een beetje rucola maar door de week kan ik me soms niet bedwingen en eet ik elke dag een stukje (of twee) van deze blokjes. Krijg je gasten en wil je het mooi serveren dan is dit, of op een amuselepel, een leuk idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten