zondag 15 november 2009

Zelfgemaakte remouladesaus


Bij een broodje visstick hoort een overheerlijke remouladesaus. Nu moet ik je eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen remouladesaus en ravigottesaus niet weet (als jij het wel weet hoor ik het graag). Ik weet wel dat ik die sauzen uit een potje niet te eten vind. Dan eet ik nog liever m'n broodje zonder saus. Dit sausje smaakt overigens ook goed bij gefrituurde inktvisringetjes en bij een gebakken visje.

Ingrediënten

- 1 ei
- 1 zure augurk
- 1 ansjovis (blik)
- 1 eetlepel kappertjes
- halve ui
- 2 eetlepels gehakte bieslook
- 1 eetlepel citroensap 1dl mayonaise 2 eetlepels yoghurt

Bereidingswijze

Breng in een pan water aan de kook en kook hierin het ei 9 minuten. Laat het dan schrikken onder de koude kraan, pel het ei en snijdt het in stukjes. Maak de ui schoon en snipper deze fijn. Snijdt de augurk en ansjovis in kleine stukjes. Roer in een kom de mayonaise en de yoghurt door elkaar en meng er de ui, augurk, ansjovis, kappertjes, bieslook en citroensap door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten