dinsdag 8 december 2009

Frambozenmojito

 Als ik de foto zie dan bedenk ik me dat dit eigenlijk meer een zomerse cocktail is. Maar iedereen wil wel een zomers gevoel hebben in de winter, niet? En een beetje alcohol kan ook geen kwaad om op te warmen met dit koude weer. Ook voor de cocktails heb ik het liefste gemakkelijke recepten. Deze is erg makkelijk en overheerlijk. Als je geen cocktailshaker hebt gebruik dan een thermoskan (wel een schone) waar je ijsblokjes en de ingrediënten in doet. Even schudden en smullen maar!!! Zoals je ook misschien wel hebt gemerkt ben ik dol op frambozen. Wil je flink wat kleur aan je mojito pers dan nog enkele framozen en meng het sap door je mojito. Suikersiroop maak je door zo veel mogelijk suiker op te lossen in water. Dus heel veel roeren. Zie je nog suiker op de bodem, gebruik dan alleen het water waar het in opgelost in. Ik heb het gewoon (ongekoeld) in een flesje in de kast staan. Altijd handig als we visite hebben en zin in een cocktail.
Ingrediënten

- 100 ml bacardi razz (met framboos)
- klein beetje suikersiroop
- 3 takjes munt met flink wat blaadjes
- 1 limoen
- 50 gram frambozen

- crushed ijs (in een keukenmachine fijnmalen of stukslaan ijs = in dichte plastic zak en meppen met deegroller)
- seven up of die van een nepmerk


Bereidingswijze

Knijp de limoen uit boven een glas en voeg de partjes toe samen met de muntblaadjes. Voeg de suiker toe en de suikersiroop naar smaak. Stamp alles eventjes goed aan (geen minuten lang stampen want als je muntblaadjes te fijn zijn is dat niet lekker). Voeg de frambozen toe en vul het glas tot driekwart met ijs. Voeg de bacardi razz toe en roer goed door. Vul aan met nog wat ijs en de seven up en eventueel het frambozensiroop. Serveer met een blaadje munt.

Vind je het niet lekker met hele frambozen er in (die kunnen er trouwens ook bevroren in) dan kun je ze ook alleen als siroop er in doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten