woensdag 30 december 2009

Zelfgemaakte satéstokjes


Voor saté gebruik ik kip of hamlappen. Persoonlijk vind ik die van kip het lekkerst. Ik snijd het vlees of de kip in porties zodat ik ze goed kan spiezen.

Leg de satéstokjes minimaal een half uur in het water voordat je de spiezen gaat maken

Ingrediënten

- kipfilet of hamlappen in blokjes
- de ingrediënten van de marinade http://receptenfan.blogspot.com/2009/10/lekkerste-marinade-voor-ribkarbonade.html

Bereidingswijze

Hier kan ik niet meer over zeggen dan de blokjes minimaal 1 uur in de marinade laten liggen en ze vervolgens op de stokjes rijgen. Het lekkerste smaken ze van de BBQ of uit de grillpan.


Als je mini-cocktailprikkers gebruikt en hele kleine stukjes filet dan is dit een erg leuk en eenvoudig hapje voor bij een feestje.


Serveren met zelfgemaakte satésaus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten